تحولات لبنان و فلسطین

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد درحالی که دلیل تخریب در محدوده خط حرکت اتوبوس های تندرو شهدا به حرم مطهر امام رضا(ع) را حل مشکل در کانال قدیمی انتقال آب واقع در محل اعلام کرد،افزود: تا ۲۰ روز دیگر ترافیک در منطقه به حالت عادی برخواهد گشت و مشکل برطرف می شود.

حل مشکل «بی آر تی» خیابان‌شیرازی تا ۲۰ روز دیگر

گلایه مردم از عدم برنامه ریزی طولانی مدت

چند روز گذشته برخی شهروندان به ماجرای تخریب گسترده ای که شهرداری مشهد در محدوده خط بی آر تی میدان شهدا به سمت حرم مطهر امام هشتم ایجاد کرده است واکنش های متفاوتی نشان داده و در این میان عده ای از بروز مشکل برای کسبه و همچنین عابران پیاده گلایه‌مند بودند. در این میان یکی از شهروندان مدعی بود: هنوز چند ماهی از انجام عملیات آسفالت‌ریزی و دیگر کنده کاری‌ها در محل نگذشته که شهرداری باردیگر دست به تخریب خط بی آرتی شهدا به حرم مطهر زده است. در حال حاضر این ماجرا برای تردد خودروهای شخصی در محل مشکلاتی ایجاد کرده؛ چرا که اتوبوس ها که هرکدام به طول چند خودروی سواری هستند و باید از میان خودروهای سواری عبور کنند، خدانکند یکی از آن‌ها در این مسیر خراب شود، درد سرهای زیادی برای مردم ایجاد می شود. چرا در سیستم های مدیریت شهری برای هراقدام عملیاتی طرح و برنامه مناسبی وجود ندارد که یک روز یک نهاد از همان جا لوله آب رد می کند و فردای آن باید در محل کانال انتقال آب ایجاد شود؟ تا کی باید چوب این سوء مدیریتی ها را مردم بخورند و هزینه ازجیب آن‌ها پرداخت شود. باتوجه به موضوعات مطرح شده و برای دریافت پاسخ مناسب در این زمینه به سراغ معاون عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد رفتیم و در این زمینه با وی گفت‌وگو کردیم.

خلیل الله کاظمی در تشریح دلایل مسدود شدن مسیر خط بی آرتی مورد بحث به خبرنگار ما گفت: در مسیر خط بی آرتی چهارراه شهدا به حرم مطهر دو موضوع وجود دارد، یکی وجود کالی که در زیر زمین و در مسیر بی آر تی قرار دارد که با نام قره خان شناخته می شود. درگذشته  یکی از دلایل ایجاد این کال این بود که در مواقع بارش باران و یا سیل از خطرات احتمالی جاری شده سیل به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) جلوگیری کند.

کاظمی تصریح کرد: در سال گذشته با اقداماتی که صورت گرفت مسیر حرکتی سیلاب های احتمالی را از خیابان شیرازی تغییر دادیم. برای این کار هم مسیر سیلاب از خیابان توحید به سمت خیابان آیت الله کاشانی و در ادامه به سمت خارج شهر هدایت  شد تا در نهایت خروجی آب به کانال های موجود در این مناطق سرازیر شود.

نکته بعد این بود که پس از این تغییر مسیر ایجاد شده در محل مورد اشاره، عملاً کال قره خان که حد فاصل میدان شهداوچهارراه شهدا و ادامه حرم مطهر قرار داشت، بی استفاده باقی ماند.

پس دیگر این قسمت از کانال مسیر خروج سیل نبود و در این سال‌ها بدنه و پایه های آن نیز ازبین رفته و در محل ایجاد خطر کرده بود.

لوله گذاری در مسیر کال برای خروج فاضلاب

معاون عمران شهردار مشهد بیان داشت: اما همچنان هستند برخی صنوف، مالکان واحد های مسکونی و ... که متأسفانه فاضلاب خود را به درون آن کال می ریزند، از طرفی آب های سطحی حاصل از باران هم به درون قسمت باقیمانده کال مذکور می ریخت. برای جلوگیری از خطرات احتمالی در حال حاضر عملیات لوله گذاری در داخل کال را آغاز کرده ایم تا هم آب سطحی و هم فاضلاب موجود به این شیوه از محل خارج شود. دیگر فضای باقی مانده کال را هم پر خواهیم کرد تا در آینده شاهد نشست زمین در آنجا نباشیم.

نگرانی از نشست کال

کاظمی گفت: درحال حاضر عملیات لوله گذاری میدان شهدا تا چهارراه شهدا به مراحل پایانی خود رسیده،در قسمت بعدی که همان چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر است، عملیات اجرایی در حال ادامه است. علاوه بر این در قسمتی از خط بی آرتی، خط فرار برای اتوبوس ها ایجاد کرده ایم که این کار درسرتا سر محل ایجاد می شود. مشکلات ایجاد شده در محل تا ۲۰ روز دیگر حل خواهد شد و تردد در این مسیر به حالت عادی برخواهد گشت. پس در محل، نگرانی هایی که احتمال نشست کال وجود داشت از بین خواهد رفت و از طرفی خط فرار برای اتوبوس ها در سرتا سر مسیر ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.